Zapraszamy na szkolenia. Informacje na temat zapisów oraz regulamin dostępne TUTAJ
Temat szkolenia: | TERAPIA MAŁYCH DZIECI Z AUTYZMEM (do 4 r.ż.) |
Prowadzący: | mgr Magdalena Poraj-Porawska |
Pedagog specjalny, tyflopedagog, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy (SI, INPP – terapia odruchów), specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z problemami w zachowaniu. Prowadzi również terapię dzieci niewidomych i niedowidzących.
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Metropolitan University w Londynie. Na stałe współpracująca z Akademią im. Jana Długosza w Częstochowie. |
|
Termin: | 08.12.2017r. |
Czas trwania: | 16:00 – 20:00 |
Koszt: | 120 zł |
Miejsce: | Fundacja „Promyczek” ul. Starowiejska 17a, 34-120 Andrychów |
Odbiorcy: | Logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, rodzice i inni |
Program: | · co to jest autyzm – aktualna wiedza na temat autyzmu dziecięcego,
· wybrane metody terapii małych dzieci z autyzmem, · wczesne wspomaganie · zaburzenia sensoryczne występujące u dzieci z autyzmem, · obserwacja i interpretacja zachowań występujących u osób z autyzmem, · potrzeby edukacyjne osób z autyzmem, · współpraca z rodziną. |
Temat szkolenia: | ŻYWIENIE DZIECI W AUTYZMIE |
Prowadzący: | mgr Monika Kamińska |
Dietetyk, specjalista psychologii żywienia, coach, trener. Lider Instytutu Dietetyki Klinicznej w Bielsku-Białej. Zaangażowana w działania mające na celu promowanie zdrowego stylu życia i edukowania w zakresie dietetyki. | |
Termin: | 15.12.2017r. |
Czas trwania: | 16:00 – 20:00 |
Koszt: | 120 zł |
Miejsce: | Fundacja „Promyczek” ul. Starowiejska 17a, 34-120 Andrychów |
Odbiorcy: | Lekarze, logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, rodzice |
Program: | Neofobia żywieniowa jako ryzyko rozwoju niedoborów pokarmowych.
Stosowanie diet eliminacyjncych w przebiegu autyzmu – korzyści i zagrożenia. Zaburzenia składu mikroflory jelitowej u chorych z autyzmem. |
Temat szkolenia: | WARSZTATY DLA PROFESJONALISTÓW:
WPŁYW PRZETRWAŁYCH ODRUCHÓW WCZESNODZIECIECYCH NA FUNKCJONOWANIE UCZNIÓW SZKÓŁ SPECJALNYCH |
Prowadzący: | mgr Joanna Serwińska |
Pedagog specjalny, Terapeuta INPP, BI, diagnosta neurorozwojowy pracujący w oparciu o blok INPP, MFDR oraz standaryzowane Baterie PTPiP, dyrektor EDplus Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Wspiera rodziców szukających pomocy w rozwiązywaniu trudności wychowawczych. Obejmuje terapią dzieci z problemami emocjonalnymi, poznawczymi i społecznymi. Na stałe współpracując z warszawską Akademią Pedagogiki Specjalnej oraz Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń, propaguje wiedzę z zakresu neurorozwoju dziecka oraz pedagogiki specjalnej. |
|
Termin: | 13.01.2018r. |
Czas trwania: | Całodniowe 9:00 – 17:00 |
Koszt: | 240 zł |
Miejsce: | Fundacja „Promyczek” ul. Starowiejska 17a, 34-120 Andrychów |
Odbiorcy: | Logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, rodzice |
Program: | PRZEBIEG WARSZTATÓW
CZ I – wykładowa : anatomia mózgu, etapy dojrzewania układu nerwowego w kontekście odruchów pierwotnych i posturalnych, cechy mózgu a zaburzony rozwój CZ II – praktyczna : ATOS – asymetryczny odruch toniczny: prezentacja praktyczna, omowienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży; Odruch Moro wraz z odruchem strzemiączkowym, odruchem CO2 oraz problemami widzenia skotopowego : prezentacja praktyczna, omówienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży; TOB- toniczny odruch błędnikowy : prezentacja praktyczna, omówienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży; STOS – symetryczny odruch toniczny szyjny :prezentacja praktyczna, omówienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży; Odruch Galanta :prezentacja praktyczna, omówienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży; Odruchy oralne i chwytne: prezentacja praktyczna, omówienie roli w rozwoju oraz wpływu przetrwałego odruchu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży CZ III – WARSZTATOWA • wybrane odruchy wczesnodziecięce a zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej, zaburzenia koncentracji uwagi, nadruchliwość, lęki, trudności posturalne i zaburzenia równowagi, zachowania niepożądane, agresja i autoagresja, nadwrażliwość dotykowa, słuchowa i wzrokowa, moczenie nocne, trudności w nawiązywaniu relacji społecznych • wybrane przez uczestników zagadnienia wynikające z ich praktyki zawodowej w kontekście wiedzy z zakresu psychologii neurofizjologicznej |
Temat szkolenia: | TERAPIA I EDUKACJA DZIECKA Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
|
Prowadzący: | mgr Magdalena Poraj-Porawska |
Pedagog specjalny, tyflopedagog, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy (SI, INPP – terapia odruchów), specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z problemami w zachowaniu. Prowadzi również terapię dzieci niewidomych i niedowidzących.
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Metropolitan University w Londynie. Na stałe współpracująca z Akademią im. Jana Długosza w Częstochowie. |
|
Termin: | 26.01.2018r. |
Czas trwania: | 16:00 – 20:00 |
Koszt: | 120 zł |
Miejsce: | Fundacja „Promyczek” ul. Starowiejska 17a, 34-120 Andrychów |
Odbiorcy: | Logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, rodzice i inni |
Program: | · co to jest autyzm – aktualna wiedza na temat autyzmu,
· wybrane metody terapii dzieci z autyzmem, · rewalidacja, IPET · zaburzenia sensoryczne występujące u dzieci z autyzmem, · modyfikacje zachowań, · potrzeby edukacyjne osób z autyzmem, · współpraca ze specjalistami i rodziną. |